Był pierwszym Polakiem, który otworzył swój sklep przy prestiżowej Times Square w Nowym Jorku. Do dziś nie brakuje osób, które dziwią się, że za tak dynamicznie rozwijającą się firmą stoi Polak. Nie doceniamy przedsiębiorczego zmysłu, jakiego posiadamy. Sztuką jest go odkryć i dobrze wykorzystać. Jak Wojciech Inglot osiągnął taki sukces?
Swoją firmę kosmetyczną Inglot, absolwent chemii na Uniwersytecie Jagiellońskim, założył w 1983 roku.Zaczynał swoją działalność jeszcze w poprzednim ustroju. Umiał odnaleźć się i wykorzystać panujące wtedy warunki. Jednym z nich był dekret gen. Wojciecha Jaruzelskiego, który nakazywał państwowym przedsiębiorstwom pozbywanie się niepotrzebnych urządzeń. Namówił swoją siostrę na inwestycję i zakupił urządzenia państwowej firmy farmaceutycznej. Skupił się wtedy nie na produkcji kosmetyków, tylko płynu do czyszczenia głowic magnetofonowych. Inglot widział przyszłość swojego przedsiębiorstwa kosmetyce kolorowej- jako pierwszy wprowadził na polski rynek towary takie jak np. lakiery do paznokci.Wojciecha Inglota można uznać za biznesowego wizjonera, niebojącego się zagranicznych podbojów. - pierwszy zagraniczny salon został otwarty w 2006 roku Kanadzie. Dziś Inglot posiada 333 salony w 46 krajach na 6 kontynentach. W tej grupie są najbardziej prestiżowe lokalizacje, np. przy nowojorskim Times Square. Inglot jest obecnie liderem rynkowym w wielu krajach, jest tak m.in. w Malezji, Azerbejdżanie czy Irlandii,
Przepisem na sukces przedsiębiorcy okazał się brak reklamy.Wojciech Inglot jest przekonany, że jego markę budują lokalizacje sklepów. Oszczędności w tym sektorze oddawane są klientom w postaci niskich marż handlowych, oraz różnorodności produktów. Jego biznesplan charakteryzuje się ostrożnością w braniu kredytów, choć ceną bezpieczeństwa jest wolniejszy rozwój. W ubiegłym roku Inglot został pierwszym laureatem Nagrody Polskiej Rady Biznesu w kategorii Sukces. Budowanie światowej kariery niespodziewanie przerwał wylew zmarł w wieku 57 lat.
Przepisem na sukces przedsiębiorcy okazał się brak reklamy.Wojciech Inglot jest przekonany, że jego markę budują lokalizacje sklepów. Oszczędności w tym sektorze oddawane są klientom w postaci niskich marż handlowych, oraz różnorodności produktów. Jego biznesplan charakteryzuje się ostrożnością w braniu kredytów, choć ceną bezpieczeństwa jest wolniejszy rozwój. W ubiegłym roku Inglot został pierwszym laureatem Nagrody Polskiej Rady Biznesu w kategorii Sukces. Budowanie światowej kariery niespodziewanie przerwał wylew zmarł w wieku 57 lat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz